Digitalt Årsmøte og Generalforsamling 11. juni

fredag, 05 juni 2020.

Generalforsamling og Årsmøte gjennomføres for første gang digitalt den 11. juni. Generalforsamlingen er kun for medlemmer, mens Årsmøtet/Webinaret er åpent for alle. Årets Emil-pris (energi- og miljøpris) vil bli delt ut under webinaret.

Dagen starter med Generalforsamlingen kl 12.00 og sakspapirer er sendt til medlemmene.

I etterkant av Generalforsamlingen vil vi gjennomføre et Webinar fra kl 12.30 - 14.00 med spennende og dagsaktuelle temaer. Webinaret er åpent for alle - bli med via lenken nedenfor.

Temaer:

• Potensialet for effektivisering av varme og kjøling i Norge
    NVE har nylig gjennomført en utredning om potensialet for effektivisering av varme og kjøling i Norge. Ingrid H. Magnussen fra NVE tar oss gjennom bakgrunn, hovedfunn og videre planer knyttet til effektivisering av varme og kjøling.
  • Ny pelletsfabrikk på Soknabruket
    Soknabruket AS har nyligdriftsatt en moderne pelletsfabrikk med kapsitet på 80 000 tonn/år, samt to nye flis og barkkjeler på 12 MW. Konserndirektør i Moelven Industrier Virke AS, Lars Storslett presenterer prosjektet med ny energisentral og pellets-produksjon.
  • Norsk Energi sitt røkrørkonsept for varmegjenvinning fra sementindustrien er teknologikvalifisert av DNV GL.
    Bruk av spillvarme for dampproduksjon er en vesentlig faktor i Norcems planer om å etablere et CO2-fangstanlegg på fabrikken i Brevik. Seniorrådgiver Kristin Løbach Jordhøy i Norsk Energi forteller om prosjektet.
  • Bygg fabrikken der spillvarmen er!
    Spillvarme fra Elkem Thamshavn skal dekke oppvarmingsbehovet og varmt tappevann hos Norsk Kylling sin fabrikk i Orkdal.Orkdal Fjernvarme sitt fjernvarmeanlegg gjør dette mulig. Lise Rikstad, prosjektleder i Norsk Energi, forteller om status i prosjektet.

Klikk her for å bli med på webinaret fra kl 12.30 til 14.00.
(Microsoft Teams-møte)

+47 21 40 21 55 Norway, Oslo (nummer med avgift)
Konferanse-ID: 271 339 276#

Viktige kjøreregler under webinaret:

• Holde alltid mikrofonen på "mute"
  • Trykk på "hånden" hvis du ønsker å komme med spørsmål til innlegg
  • Slå bare på video hvis du skal si noe (eller vi ber om det)

Vi ses digitalt!

Kontakt: Jon Tveiten