Årsmøte og Generalforsamling 10. juni

onsdag, 02 juni 2021.

Generalforsamling og Årsmøte den 10. juni gjennomføres også i år digitalt. Generalforsamlingen er kun for medlemmer, mens Årsmøtet/Webinaret er åpent for alle. Årets Emil-pris (energi- og miljøpris) vil bli delt ut under webinaret.

Dagen starter med Generalforsamlingen kl 12.00 og sakspapirer er sendt til medlemmene.

I etterkant av Generalforsamlingen vil vi gjennomføre et Webinar fra kl 12.30 - 14.00 med spennende og dagsaktuelle temaer. Webinaret er åpent for alle - bli med via lenken nedenfor.

Klikk her for å bli med på webinaret (Teams) fra kl 12.30 til 14.00

Temaer:

• Kl 12.30 - 12.50: Norges største prosjekt inne utnyttelse av spillvarme er i drift
    Salten Energigjenvinning AS er i sluttfasen med det som for tiden kanskje er Norges største spillvarmeprosjekt.
    Prosjektleder i Salten Energigjenvinning Peder Sollie og prosjektansvarlig i Norsk Energi Ronny Valjord drar oss gjennom prosjektet fra planlegging, kommersialisering og realisering  av dette viktige prosjektet.

• Kl 12.50 - 13.10: Pilotprosjekt for fremstilling av biokull
    WOW ASA har nettopp fått Enovastøtte for bygging av en pilot som skal fremstille biokull på Follum sitt gamle industrianlegg på Hønefoss. Biokullet skal erstatte fossilt kull i smelteprosessen i metallurgisk energi. Forretningsutvikler i Scanship Asgeir Wien forteller om bakgrunnen for prosjektet, overordnet om prosessen for å produsere biokull og videre fremdrift mot realisering.

• Kl 13.10 - 13.30: "Langskip" har startet på sin seilas
    Aker Carbon Capture ACC er godt i gang med prosjektering av fangstanlegget ved Norcem. Med seg på laget har de Norsk Energi som designer anlegget som skal utnytte varme avgasser fra sementproduksjonen og forsyne fangstanlegget med damp. Vi får en kort innføring av ACC sin forretningside og deres syn på markedet, samt overordnet om selve fangstanlegget i Brevik av leder for teknologi i ACC Vibeke Anderson. I tillegg vil Norsk Energi ved prosjektleder Kristin L Jordhøy kort presentere løsningen for å utnytte spillvarme til å forsyne fangstanlegget.

• Kl 13.30 - 13.50: Varme og kjøleløsning for nye Drammen Sykehus
    Drammen fjernvarme skal etter planen levere varme og kjøling til det nye sykehuset og er godt i gang med planlegging av en ny energisentral basert på frikjøling fra sjø og varmepumper. Direktør i Drammen fjernvarme John Vincent Haugen forteller om prosessen mot en avtale om ekstern varme og kjøleløsning til sykehuset. Norsk Energis prosjektleder Sven Danielsen gir oss en gjennomgang av den tekniske løsningen som er valgt.

• Kl 13.50 - 14.00: Utdeling av Norsk Energis energi og miljøpris (EMIL-prisen)

Klikk her for å bli med på webinaret fra kl 12.30 til 14.00

(Microsoft Teams-møte)

Eller ring inn (bare lyd)