Årsmøte 2015

mandag, 11 mai 2015.

Norsk Energis Generalforsamling og Årsmøte finner sted torsdag 28. mai. Hovedtemaer i det faglige seminaret er klimanøytral industriproduksjon og litt av hvert innen termisk energi. Bli med!

Dagen starter med Generalforsamling kl 12.00 hos DS Louise på Aker Brygge, Oslo. Deretter følger lunsj og et faglige seminaret der du blant annet får høre litt om Joh. Johannson Kaffe AS som skal bygge nytt anlegg for kaffebrenneri og lurer på om det er mulig å gjøre dette klimanøytralt. Du får også høre om Arbaflame AS sine planer om bygging av demonstrasjonsanlegg for produksjon av Arbapellets, og om Farsund Kommune og Alcoa Lista AS som gjennom godt samarbeid har etablert et varmegjennvinningsanlegg fra ovnsgassen fra aluminiumsproduksjonen til kommunale bygg og internt varmebehov.

Innen temaet llitt av hvert innen termisk energi får du blant annet høre om varmegjenvinning fra lavtemperatur spillvarme til høytemperatur utnyttelse, om kjelvelgersystemer for optimal fjernvarmeproduksjon og akkumulering av energi i fjernvarmenettet, og om termisk energisystem kan konkurrere med elektrisitet til oppvarming dersom den må være 100 % fornybar.

Bli med på NEs Årsmøte. Etter møtet serveres middag ombord på M/S FjordclipperBli med på NEs Årsmøte. Etter møtet serveres middag ombord på M/S Fjordclipper.

Tradisjonen tro avsluttes dagen med en tur ut på fjorden med M/S Fjordclipper for middag og mingling, men før det skal årets EMIL-pris deles ut.

Hele programmet finner du her.

Påmelding gjøres her.
Påmeldingsfrist: 20. mai.

Alle er velkommen, både medlemmer og ikke-medlemmer.
For deltagere fra medlemsbedrifter er hele arrangementet gratis for inntil fire personer, mens deltagere utover fire personer og deltagere fra ikke medlemsbedrifter betaler kr 500,- som inkluderer lunsj og middag.

Eventuelle spørsmål kan rettes til Kari Holtebu